در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایده ساخت «هیس، هیچی نیس!» چگونه شکل گرفت؟/ قصه تلخی که طنز شد!

کارگردان «هیس، هیچی نیس!» گفت:، چون در اين سریال نمایشی نقش‌های زیادی داشتیم و هر بازیگری مجبور بود ۱۰ کاراکتر بازی کند.

سریال نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به عنوان نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره توسط سازمان سینمایی سوره به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد و کارگردانی حسین حقانی با نگاهی طنز به رویدادهای تاریخی جهان ساخته شده و اثری اقتباسی از کتاب ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» مهدی میرکیایی است.

این مجموعه از اول اردیبهشت ماه شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما و دوشنبه تا پنجشنبه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه امید روانه آنتن شده است.مجموعه «هیس هیچی نیس» نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره است که توسط سازمان سینمایی سوره برای مخاطب نوجوان تولید شده است.

حسین حقانی کارگردان مجموعه هیس هیچی نیس گفت:آیتم‌هایی در این مجموعه داریم که کاراکتر‌های ثابتی دارد و بر این اساس نگاه غرب را در این کاراکتر‌ها می‌بینیم. 

وی درباره انتخاب بازیگران توضیح داد:بازیگران ناشناخته هستند و همین یک ویژگی است، چون ما نقش‌های زیادی داشتیم و هر بازیگری مجبور بود ۱۰ کاراکتر بازی کند و اینها به دلیل توانمندی هایشان می‌توانستند با تغییر گریم نقش‌های مختلفی را می‌توانستند بازی کنند. 

حقانی ادامه داد: حدود ۲ سال پیش بود که حمیدرضا عطارد تهیه کننده مجموعه فیلمنامه را به من داد تا بخوانم و فقط قرار بود نظر بدهم. من فیلمنامه اولیه را که خواندم برایم جذابیت داشت جذابیتش هم به این بود که چطور برهه‌ای از تاریخ را که شیرین هم نیست و تلخ است تبدیل به یک مجموعه آیتمی شده است که برای نوجوانان سرگرم کننده و آموزشی باشد. 

این کارگردان عنوان کرد: خیلی از اتفاقاتی که در این برهه از تاریخ می‌آید کمتر گفته شده است و خود من که فیلمنامه را می‌خواندم برای اولین بار با این اتفاقات آشنا شدم. از این حیث این نکات جزیی و وقایع برای من تازه بود. بعد از چند ماه از من برای کارگردانی دعوت شد و آن زمان متن را دوباره با نگاه کارگردانی خواندم و تغییراتی در متن داشتیم.

خبرنگار:الهام قبادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه چیمون سیاسی شده از شبکه پویا تا بزرگسال یک قسمت این سریال رو به امید طنز دیدم حیف وقت ارزشمند
آخرین اخبار